Presentation av vår nye huvudtränare Kari Turpeinen

2024-10-180

Det har blivit dags att presentera vår nye huvudtränare Kari Turpeinen.

Säsongsstarten har varit tuff för oss. Skador och frånvaro har medfört att vi inte fått den start vi önskade men vi siktar framåt. Säsongen är lång!
Tilll denna säsong anslöt också en ny huvudtränare i Kari Turpeinen.
Ett välbekant ansikte för många i innebandykretsar men han är väl värd en presentation.

Lite kort om din innebandybakgrund?
– Jag har spelat själv, för länge länge sedan på div1-nivå. Tränare för Haif P97/98 junior, Tränare Haif JAS-laget, Tränare Haif herrar div 3 och div 1, Haif damer div1. Dessutom tränare för distrikslagen P98 och P01

Vad var det som gjorde att du tackade ja denna gång?
– Stefan (Ström) var väldigt bra att övertala samt att det passade nu när jag ska jobba ett tag på hemmafronten efter några år utomlands.

Hur vill du att vi ska spela denna säsong?
– Vi vill spela innebandy med hög energi och fokus på teamwork. Vårt spelstil speglas av snabb rörelse både med boll och utan boll, aggressivt försvar och i anfall strategiska positioner för att skapa målchanser. Och vi vill lägga stor vikt för spelarutveckling.

Hur skulle du beskriva dig själv på tränare?
– Krävande och fokus på detaljerna. Men lyhörd, strävar efter öppen och trygg miljö inom laget.

Stort lycka till Kari och välkommen tillbaka!