Skön seger i Bohus-derbyt

2024-09-29

Tre viktiga poäng i kampen om topplaceringar efter 1-0-seger hemma mot Grebbestads IF.

Efter några lite tyngre matcher, och med många spelare på frånvarolistan, såg förutsättningarna betydligt bättre ut i fredags när det var dags för ett efterlängtat Bohus-derby mot Grebbestads IF.

Den första halvleken var jämn och båda lagen spelade med säkerhet för att inte släppa till något åt sin motståndare. Vi skapade ett par riktigt bra målchanser, varav en som räddades mycket fint av Grebbestadsmålvakten men inte bättre än att bollen oturligt tog rakt i huvudet. Han tvingades lite senare att utgå.

Efter paus fortsatte vi att skapa farliga målchanser trots att Grebbestad hade en del boll. Vi spelade kompakt och tillät inte seriens målfarligaste lag att skapa särskilt mycket.

Istället kunde vi via en omställning göra 1-0 när Albion Vittja vann bollen på mittplan och satte fart utefter högerkanten. Han hittade sedan in fint till framrusande Erik Andreasson som säkert satte bollen i mål!

Vi gjorde faktiskt ytterligare ett mål denna kväll när Filip Schöön bröt in från vänster och sköt bollen in vid bortre stolpen. Dessvärre tog bollen i målställningens hjul på insidan av målet och studsade ut igen. Och enligt regelboken tyvärr inget korrekt mål.

Tre fina poäng denna kväll och vi ger inte upp kampen om andraplatsen. Nästa match är på nytt på Undavallen, nu på fredag när Vänersborgs FK kommer på besök.