Eva Vikarand blir vår nya Fotbollsutvecklare

2024-09-200

Idag kan vi presentera HAIF Fotbolls nya Fotbollsutvecklare på ungdomssidan. Eva Vikarand kommer att kliva in i den för föreningen helt nya rollen med start 1 oktober.

Efter en väldigt lång process att hitta en Fotbollsutvecklare är det nu äntligen klart. Eva Vikarand, som till vardags är lärare, kommer att vara ansvarig samordnare för föreningens ungdomsfotboll upp till och med 14 år.
Eva har en lång och gedigen bakgrund som tränare på olika nivåer. Och kliver nu alltså in i denna nya roll.

Fotbollsutvecklare är en roll som SvFF tagit fram för att underlätta arbetet med att stötta och coacha en förenings ungdomsledare, att vara tränarnas tränare. I och med detta kommer Herrestads AIF Fotboll också påbörja implementeringen av Svensk Fotbollförbundets Spelarutbildningsplan.
– Vi har tidigare haft svart-vita tråden som fungerat som riktlinjer för vår verksamhet, men nu lämnar vi den för att istället helt gå på förbundets utbildningsplan. Det ska vara enkelt att förstå för nya som kommer till föreningen, tydligt för våra ledare då det är kopplad till tränarutbildningarna och för att bättre kunna vägleda alla våra barn och ungdomar från de allra minsta och deras utveckling som fotbollsspelare, säger ordförande Harry Gerd.

Eva Vikarand kommer också att vara sammankallande för vårt ungdomsutskott på fotbollssidan.