Damlagets lördagsmatch ställs in

2024-09-130

Imorgon lördag var det tänkt att vi skulle möta tabelltvåan Zenith på bortaplan. Den matchen ställs nu in pga att vi tvingas lämna walk over.

Förutsättningarna inför årets div 2-säsong var utmanande med flera tapp på spelarsidan, även om vi också fick in några fina nyförvärv både utifrån men även flyttat upp flera av våra duktiga F17-spelare. Med en tunn seniortrupp har vi varit sårbara för skador och sjukdom och nu tvingas vi alltså lämna walk over.

-Ja till denna matchen är det fler borta än vanligt, och det känns inte rätt att flytta upp alltför många unga spelare i seniorsammanhang, säger huvudtränaren Markus Eriksson.

Det blir därmed klart att vi åker ur serien och kommande säsong återfinns i div 3.

– Vi tittar på att göra ett omtag på dam/flicksidan till nästa säsong, säger föreningens ordförande Harry Gerd. Det är bara att titta sig om i distriktet och se att det är tufft för många föreningar på damseniorsidan. Detta är en mycket viktig och prioriterad fråga för oss som förening. Exakt hur detta omtag kommer att se ut är inte helt spikat ännu, men vi vill få med oss så många spelare som möjligt att stanna och utvecklas hos oss. Vi tror att vi har förutsättningarna att ge dem det i vår förening.