Välkommen Hedi Khayat!

2024-08-30

Vi kan idag presentera ett nyförvärv som förstärker vårt herrlag för resterande del av serien. Varmt välkommen säger vi till 30-årige Hedi Khayat från finska JäPS.

Hedi har tidigare gjort ett antal träningar med laget och imponerade på tränare Mattias Pettersson Pohl. Idag kom Hedi till Uddevalla för att ansluta till laget på allvar. Han är spelklar till matchen mot Vänersborg imorgon lördag.

Hedi är en rutinerad försvarsspelare som spelat i näst högsta och tredje divisionen i Finland. Han sökte sig till Sverige för att nytt fotbollsäventyr och hamnar nu alltså i Uddevalla och Herrestads AIF.

– En värvning som inte riktigt ligger inom vårt strategiska riktning, men när det här tillfället dök upp tog vi den möjligheten då vi ekonomiskt inte heller går utanför några satta ramar, säger ordförande Harry Gerd. Avtalet gäller säsongen ut till att börja med.

– En väldigt kompetent spelare som stärker vår trupp och ska bli spännande att följa nu under hösten, säger tränare Mattias Pettersson Pohl.