Förlust i Svenska Cupen i historisk publikmatch

2024-08-21

Vi slog alla förväntningar publikmässigt när vi under tisdagskvällen mötte Superettan-laget Helsingborg i Svenska Cupen. Det blev till slut förlust med 2-0 inför storpublik på Rimnersvallen.

Vi inledde försiktigt och nervöst och gästerna tilläts ta kommandot i matchen. Innan kvarten var spelad hade också Helsingborg tagit ledningen med 1-0. Vi hade det tufft på kanterna där de hela tiden satte tryck mot oss. Eskil Persson i vårt mål svarade för ett flertal fina räddningar och höll oss kvar fram till paus.

I den andra halvleken kunde vi flytta upp spelet bättre och skapade också ett antal chanser. Den allra bästa var Oscar Jacobssons tunga skott som tog i ribban. Vi försökte skapa tryck men Helsingborgs spelare hittade alternativ. På tilläggstid kunde de istället utöka till 2-0 som också blev slutresultatet.

Vi noterade ett nytt publikrekord för Herrestads AIF med 1023 i publiken! Östra läktaren på Rimnersvallen var i princip fylld med våra ungdomslag! Och den tillresta lilla Helsingborgsklacken hördes också hela matchen vilket skapade stämning!

Vi riktar ett stort tack till all publik som kom och verkligen gjorde denna kväll till en minnesvärd match som skrev in sig i föreningens historia!
Tack också till alla volontärer som hjälpte till och såg till att detta arrangemang flöt på fint.

Nu gäller det att ställa om fokus och ta sikte på seriespelet. På lördag kl 13 möter vi Säffle hemma på Undavallen.