Herrestads AIF 89 år

2024-06-09

Söndag 9 juni fyller Herrestads AIF 89 år.

Allt sedan Ivar Henriksson och hans vänner bildade föreningen 1935 har föreningen växt och växt. Från allra första början bestämdes det att sektionerna fotboll, skidor och friidrott skulle finnas som sektioner. Medlemsavgiften fastställdes till 1 krona för äldre och 50 öre för yngre och antalet medlemmar första året var 13 stycken.

Vid föreningens femårsjubileum tillkom en gymnastiksektion sedan föreningen Herrestads Gymnastikförening lade ner sin verksamhet och ingick i HAIF istället. Även orienteringen tillkom till föreningen detta år.

Idag har vi nästan 1100 medlemmar med sektionerna fotboll, innebandy, orientering och gymnastik.

Nästa år fyller vi 90 år. Något vi redan nu vill börja planera inför. Vill du ingå i en arbetsgrupp för att tillsammans jobba med jubileet – vi hoppas du vill det, så kontakta styrelsen: styrelsen@herrestadsaif.se