Rasmus Olsson fick ta emot stipendium från Thordénstiftelsen

2024-05-27

Thordénstiftelsen bjöd in till Thordéndagen på Bohusläns Museum. 31 stipendiater delade på 740 000 kr. En av dem var Herrestads AIF:s Rasmus Olsson!

Stiftelsen uppmärksammar och delar ut stipendier till duktiga gymnasister, till ungdomsidrottare och ledare, till lovande och framgångsrika idrottspersoner samt till kultur- och miljöstipendiater som gör mycket värdefulla insatser.

Motiveringen från Thordénstiftelsen:

Rasmus har med sin glada personlighet tagit ledarrollen i HAIFs pojkar födda 09 och 10. Rasmus har en struktur och ordning på träningarna. Hans ledarstil är lugn, saklig och med stort tålamod. Han ser alla barnen på träning och berömmer allas olika framsteg. Han jobbar med leendet och berömmet som främsta verktyg.

Det häftigaste intrycket har varit glädjen hos alla barn att få en förebild i Rasmus och ett tydligt ökat intresse av alla spelare att fortsätta utvecklas och fortsätta träna innebandy.

Rasmus är en stor förebild för inte bara det här gänget utan många barn och ungdomar i föreningen. Han har med sin tekniska briljans skapat innebandyfeber i hela HAIF. Ramus kombinerar detta ideella uppdrag med egen satsning i A-laget där han är en tongivande spelare.

Ett stort grattis till dig, Rasmus Olsson! Du är en sann förebild i föreningen.