Klar seger hemma mot VIF

2024-05-03

Vi tog en klar och stabil trepoängare hemma mot Vänersborgs IF på fredagskvällen.

Solen värmde äntligen och det blev en riktigt härlig vårkväll – både vädermässigt som fotbollsmässigt. Vi var klart bättre än gästande Vänersborgs IF denna kväll.

Målgörandet inleddes via en straff sedan Erik Andreasson blivit nedsprungen av gästernas målvakt. Sylejman Hoxhaj satte straffen säkert i mål. I den 34:e minuten fixade Erik själv målet fram till 2-0.

Efter paus föll vi tillbaka något i pressen och VIF kunde få lite mer spel på vår planhalva utan att skapa särskilt mycket. I 66:e minuten var det gästernas tur att få en straff sedan en av deras spelare blivit fälld i vårt straffområde. Vänersborgs Fabian Falkstrand Ransjö var säker straffskytt.

Bara två minuter senare utökade vi till 3-1 när Erik Andreasson åter var framme och satte bollen i mål. Precis i slutet av matchen satte Alexander Klang in 4-1 efter en retur.

Vi tar tre fina poäng idag. Ett stabilt spel rakt igenom och vi hakar på i toppen av serien.

Nästa match är borta mot BK Forward 12 maj.