Välkommen till HAIF, Thea Cederlund

2023-05-29

Det är med stolthet och glädje vi idag kan presentera ett nyförvärv till vår spelartrupp. Thea Cederlund har valt att skriva på för Herrestads AIF och kommer spela för oss i den svartvita tröjan! Något vi är mycket glada för!

Thea är 20 år och fostrad i IK Rössö sedan unga år. Hon är en duktig allroundspelare som har kvaliteter på många positioner i laget. Cederlund kombinerar just nu studier med fotbollscollege i USA, men tiderna under året hon är hemma i Sverige så har hon alltså valt att spela med oss i Herrestads AIF.

-Såklart jättekul att Thea valde att komma till HAIF. Thea är ju en spelare som våra spelare har spelat mot under många år och har då alltid varit en spelare vi haft stor respekt för. Så när hon kontaktade oss blev vi självklart intresserade. Hon är en spelare som alltid jobbar hårt och har ett stort spelsinne, så Thea kommer bli en stor tillgång för laget kommenterar tränarstaben.

Varmt välkommen till Herrestads AIF, Thea Cederlund!