Stabil seger borta mot Ed

2023-05-21

En härlig kväll på Bergslätts IP denna 17 maj mot Eds FF. En match vi kontrollerar från början till slut och kunde därmed ta vår sjunde raka seger i serien.

Våra motståndare Ed hade två segrar, en oavgjord och 3 förluster i bagaget inför vårt möte. Vi summerar matchen med att vi denna kväll är oerhört stabila och har full kontroll på matchen. Trots en mycket svårspelad gräsplan så har vi ett bra kombinationsspel och bra flyt i det egna spelet. Framåt är vi mycket kreativa och radar upp heta chanser. Defensivt ligger vi bra i positionsspelet och släpper i princip inte till en enda farlig chans under 90 min. Possession i första halvlek är hela 75 procent. I andra ligger siffran på 68 procent.
En bra kollektiv insats av samtliga i laget där alla förtjänar beröm ikväll. Ett extraplus till Ebba Hansen som står för ett äkta hattrick och är vass i avsluten. Vill också nämna vår keeper Filippa Norlén som är stabil och får hålla nollan denna kväll i Ed. Gött jobb igen tjejer!

Vi vill självklart tacka vår trogna supporterskara som kom och stöttade från läktarplats.

Härnäst väntar match på onsdag i kommande vecka när vi i DM-semifinalen ställs mot div 1 laget Ljungskile SK. Välkomna till Unda kl 19.00!