Tredje raka segern i div 2

2023-04-15

Vi rullar på. Under lördagen gjorde vi en mycket stabil insats borta mot Vänersborgs FK och vann klart med 3-0 (3-0).

Felix Andersson inledde målskyttet för dagen med ett riktigt fint skott som letade sig in bakom hemmamålvakten redan efter nio minuters spel.
I den 27:e fick vi en straff som Haidar Omar förvaltade på bästa sätt. Strax efter tvingades vi till ett byte när Alexander Klang gick ut och in kom istället Isak Pettersson Pohl.
Precis innan halvleken var över satte Anton Engelbrektsson in 3-0 vilket var väldigt fint att gå till pausvila med.

Under den andra halvleken kontrollerade vi matchen på ett bra sätt och tillät inte Vänersborg att göra något mål. Därmed har vi bara släppt in ett enda mål på de tre inledande matcherna!

Nästa match är på hemmaplan när vi möter Torslanda söndag 23 april kl 13.00.