Seger i premiärmatchen

2023-04-11

Under måndagskvällen var det äntligen dags för seriepremiär i div 3 när vi mötte Bullaren på bortaplan. Och efter en jämn match stod vi som segrare med 2-1.

Det började avvaktande från vår sida vilket gjorde att hemmalaget också kunde ta ledningen med 1-0. Allt eftersom började vi hitta vårt spel och en fin crosspassning från Linnea Nord nådde Tindra Olsson på högerkanten och kunde bryta in och säkert sätta kvitteringsmålet.

Efter paus kom också till slut segermålet på straff. Ett inspel landade på armen på en hemmaförsvarare och domaren tvekade inte utan pekade på straffpunkten. Säker straffskytt här var Ebba Hansen. Hemmalaget försökte mot slutet att lyfta in långa bollar mot vår backlinje men vi kunde stå emot och tog därmed tre fina poäng i serieinledningen.

Nästa match är på hemmaplan när vi möter IK Röst F19 på söndag hemma på Undavallen. Matchstart kl 16.00.