Stark hemmaseger mot Ljungskile SK

2023-03-11

Likt träningsmatchen mot Ahlafors blev det snabbt byte av plan – även denna gång till Undavallen som var plogad och i ordning för spel.
Och som mot Ahlafors blev det även denna gång seger mot ett div 1-lag, Ljungskile SK.

Vädrets makter har ställt till det denna vecka med mängder av snö vilket har medfört att fotbollsplanerna kantas av mycket snö.
Under uppvärmningen mot Ljungskile SK beslutades det att planen inte var i spelbart skick. Ett snabbt beslut och flytt till Undavallen istället.
Efter en stark första halvlek hade vi en 2-0-ledning efter mål av Isak Pettersson Pohl och Armend Shillova.
I början på andra reducerade LSK till 2-1 innan en snabb omställning från hemmalaget gjorde att Anton Engelbrektsson kunde slå in 3-1. LSK reducerade i slutet av matchen men nådde inte närmare än så.

Nästa träningsmatch är borta mot Säffle 18 mars innan genrepet hemma mot Vårgårda 25 mars. Seriepremiären spelas lördag 1 april hemma på Undavallen mot FBK Karlstad.