Magisk vändning borta mot serieledarna

2023-02-26

Vilken revansch! Vilken vändning! Lördagens bortamatch mot serieledande Backadalen innehöll verkligen allt!

Efter den tunga förlusten i toppmötet med Frölunda förra fredagen mötte vi denna gång serieledarna på bortaplan. Hemmamötet tidigare under säsongen mot Backadalen slutade som bekant med en storförlust var bortglömd. Nytt fokus.

Vi öppnade matchen på bästa sätt när Jesper Wallström satt 1-0 efter 4.29. Hemmalaget kom igen och var i ledning med 2-1 efter den första perioden.
En tung start på andra gav Backadalen ledning med 4-1, men vi gav aldrig upp. När den andra perioden var slut var ställningen 5-3 efter två mål av Erik Åkerström.

Ny tuff start i inledningen av den tredje när hemmalaget utökade till 6-3 bara 35 sekunder in på perioden. Mattias Borén reducerade till 6-4 men vi kom inte närmare förrän i slutet av matchen. Med fyra minuter kvar satte Jesper Wallström 6-5 och vi fick kontakt. Hemmalaget tog timeout och direkt efter den satte Hampus Öfverström kvitteringen.
Med en dryg minut kvar tog vi ut målvakten Ossian Fridman vilket gav resultat. Oskar Hellsén Palmqvist satte segermålet med 14 sekunder kvar av matchen!

Nästa match är fredag 3 mars hemma mot Landvetter.