Markus Eriksson ny huvudtränare för damlaget

2022-12-13

Vi kan idag presentera föreningens nye huvudtränare för vårt damlag. Det blir Markus Eriksson som kommer att leda laget den kommande säsongen.

Ikväll presenterades Markus för vår seniortrupp på ett möte på Undavallen och redan nästa vecka blir det en första träning för att sedan köra igång på allvar igen efter jul- och nyårshelgerna.
Markus Eriksson kommer inifrån våra egna led och har nästan tio år som ungdomsledare och är även sedan snart två år tillbaka föreningens kassör i huvudstyrelsen. Ett uppdrag han nu lämnar i och med årsmötet i mars nästa år.
-Jag känner stor glädje att få denna möjligheten att jobba med den här ambitiösa truppen och med ledarstaben, säger Markus Eriksson.

Ledarstaben ja, klart är också att Markus till sin hjälp får den gångna säsongens assisterande tränare Christian Olsson och Eric Hammar.
– Väldigt nöjd med att detta är på plats nu, säger HAIF:s ordförande Harry Gerd. Markus är en oerhört stabil och bra ledare som med sin fotbollsbakgrund verkligen brinner för att ta sig an detta uppdrag. Sedan är jag även väldigt glad att Christian och Eric väljer att fortsätta.

Hur skulle du Markus vilja beskriva din spelidé, vilken typ av spel kommer vårt damlag att spela kommande säsong?
– Lite tidigt att svara på helt och hållet, men jag föredrar en passningsorienterad fotboll med hög energi.

Stort lycka till, Markus!