Isak Pettersson Pohl förlänger med HAIF

2022-12-02

En av våra mest lovande spelare Isak Pettersson Pohl , 18 år, är klar för ännu en säsong i vår svartvita-tröja!

Från sin ytterposition har han redan skaffat sig fin erfarenhet av seniorspel under ett par säsonger, både i div 3 som div 2. Och då fyller Isak Pettersson Pohl 19 år först kommande säsong. Ett flertal klubbar har givetvis haft ögonen på Isak, men nu är det alltså klart att han stannar ytterligare en säsong vilket vi är väldigt glada för.
-Jag valde att stanna för att jag tycker vi har en bra grupp och vi kan bli riktigt intressanta i serien nästa år, säger Isak. Ser verkligen fram emot nästa säsong och vinna matcher, säger Isak.

-Givetvis väldigt roligt för föreningen och för vårt lag. Vi har nu en riktigt spännande trupp inför kommande säsong, säger tränaren Mattias Pettersson Pohl.