Vår nummer 1 först klar för 2023

2022-10-30

Truppbygget för vår andra säsong i div 2 sätter nu fart. Först ut att förlänga är målvakten Eskil Persson.

Sedan Eskil anslöt från Karlsberg har den talangfulle målvakten tagit stora steg utvecklingsmässigt sett. Årets säsong har trots, en skadeperiod, gått i samma positiva utvecklingsriktning. Eskil som fyller 19 år i slutet av året har visat prov på moget målvaktsspel genom årets serie. Nu är det alltså klart att han fortsätter över 2023.
-Jag trivs väldigt bra här i föreningen. Riktigt skön stämning och en bra miljö att fortsätta utvecklas i med en bra målvaktstränare (Mikael Frick).
-Jättekul att Eskil vill fortsätta här, säger tränaren Mattias Pettersson Pohl. Tror det är helt rätt för honom att fortsätta utvecklas här i Haif.