Härlig seger mot Grebbestad inför storpublik

2022-08-07

Det var något speciellt i luften när vi skulle möta Grebbestad hemma på Undavallen för första gången i seriesammanhang på den här nivån.
Och efter en mållös första halvlek fick vi till slut hål på Grebbestads försvar och kunde till slut vinna med klara 3-0.

En härlig sensommar-sol och fredagkväll. Med omkring 350 personer på plats i publiken var det upplagt för ett spännande bohus-derby. Och vi började bäst och satte fullt fart på kanterna, speciellt då genom Isak Pettersson Pohl som gång på gång kom förbi sin försvarare. Isak blev allvarligt axelskadad redan efter en dryg kvart och tvingades utgå. Vi tappade delar av vår intensitet efter det långa spelavbrottet på grund av Isaks skada, och gästerna fick allt mer bollinnehav, men utan att egentligen skapa några direkt farliga chanser. Några fasta situationer blev halvfarliga, men inte mer och halvleken slutade mållös.

Efter paus fortsatte vi att styra spelet, men det kom att dröja till den 67:e minuten innan vi fick in det första målet. Haidar Omar dribblade sig in från kanten, och kunde iskallt skjuta in 1-0 vid första stolpen.

Efter ledningsmålet blev Grebbestad tvungna att gå mer offensivt, men skapade inte många farliga målchanser. Istället kunde vi göra 2-0 i den 87:e minuten genom Theo Nöjd Bergman som kunde fånga in en för svag bakåtpassning i Grebbestads försvar och runda målvakten och slå in sitt fjärde mål för säsongen till hemmapublikens stora jubel.
Några minuter senare blev det även 3-0 efter en snabb omställning där Theo sprang loss på högerkanten och spelade in i mitten till en helt ensam Erik Andreasson som iskallt placerade in sitt andra mål i HAIF-tröjan på lika många matcher.

Vi vinner helt rättvist och tar i och med segern ett bra kliv upp i tabellen. En mycket imponerande och stabil insats av hela laget. Haidar Omar blev utsedd till hemmalagets bästa spelare.
Härnäst väntar Karlslund på bortaplan lördag 13 augusti. Nästa hemmamatch är fredag 19 augusti då vi tar emot Angered.