Stark insats gav seger borta mot Yxhult

2022-07-31

Vi fick en riktigt fin start på höstsäsongen när vi vann borta mot topplaget Yxhult med 3-2. Segerskytt blev vårt nyförvärv Erik Andreasson i den 92:a minuten.

Vi började matchen trevande och Yxhult förde spelet och tog rättvist ledningen. Efter det så skapade vi tre bra lägen som var nära att resultera i mål. Kvitteringen kom till slut när Isak Pettersson Pohl hittade Anton Engelbrektsson med en bra boll och Anton kunde klinisk avsluta i mål..
Bara några minuter senare tog hemmalaget ledningen på nytt efter att vi inte fått bort bollen i straffområdet.
– Känslan är att vi kan bättre när vi går in i paus, menar tränaren Mattias Pettersson Pohl.
Till andra halvlek gjordes några ändringar inom laget och det gav bra effekt. Vi tryckte ner Yxhult under nästan hela andra halvlek.
Kvitteringen kom i den 80:e matchminuten då Haidar Omar sätter ett perfekt långskott.
Vi ville mer och i den 92:a matchminuten så passade Anton bollen till Erik Andreasson som drog en motståndare och kom ganska ren utanför straffområdet och fick till ett jättefint avslut i krysset.
Summan av matchen är att vi visar på bra moral, vi skapar många målchanser och är tunga att möta. I och med segern tar vi några kliv upp i tabellen och går bland annat förbi Grebbestad.

Nu laddar vi för bohusderbyt hemma mot just Grebbestad på fredag. Välkomna då till Undavallen!