Klar hemmaseger mot Mjölby

2022-06-12

Lördagsmatchen mot Mjölby var viktig för att inte tappa mark i botten av serien. Väl på planen tog vi initiativet direkt och kunde till slut vinna med klara 3-1.

När Mohammed Omar en bit in i första halvlek satte ledningsmålet till 1-0 fick vi ytterligare energi med vårt omställningsspel. Hade det inte varit för Mjölbys mycket duktige målvakt hade vi säkert fått in ytterligare bollar innan paus.

Tio minuter in på andra halvlek får vi en frispark till höger om straffområdet. Robert Sabo stegar upp och drar till med vänsterfoten. Bollen går rakt upp i det borte nättaket. Ett mycket vackert frisparksmål!
I den 75:e minuten spring Theo Nöjd Bergman ifrån sin försvarare och sätter iskallt in 3-0 för HAIF. Bara tre minuter senare får gästerna en straff som de säkert sätter i mål. Men det blir aldrig särskilt oroligt, vi har bra kontroll på spel och matchbild även om Mjölby så klart försöker forcera för ytterligare ett reduceringsmål.

Bäst i hemmalaget, presenterad av vår matchsponsor, blev Rickard Johansson.

Nästa match är borta mot topplaget Gauthiod lördag 18 juni.