Tung seger hemma mot Lidköping

2022-05-21

Den fina formkurvan håller i sig i div 2. Under fredagskvällen tog vi en ny trepoängare när Lidköping besegrades med 2-0 hemma på Undavallen.

Tre segrar och en oavgjord på de fyra senaste matcherna är ett mycket starkt facit som nykomling i div 2. Tio viktiga poäng som betyder mycket för fortsättningen av serien.
Hemma mot Lidköping stod matchen länge och vägde. I den 62:a minuten fick vi till en snabb omställning där Alexander Klang kunde sätta dit ledningsmålet till 1-0.
Efter målet tar gästerna över mer av spelet och sätter oss stundtals under tryck. Magnus Adamsson Gillen i målet spelade stabilt hela matchen och kunde hålla nollan trots ett flertal chanser från Lidköpings sida.
Under matchens sista minut för vi en omställning på nytt mitt i gästernas slutforcering och Isak Pettersson Pohl kan avgöra med sitt 2-0-mål.
– Vi gör totalt sett en bra match, säger tränaren Mattias Pettersson Pohl. Vi är aggressiva i vår defensiv och har en riktigt bra inställning under hela matchen. Alla spelare förtjänar beröm efter en sådan här insats!

Redan på onsdag spelar vi igen när vi möter Stenungsund på bortaplan.