Uddamålsförlust mot Skoftebyn

2022-05-01

Denna kväll skulle vi ta oss an seriefavoriten Skoftebyns IF. Ett lag som har viljan och ambitionen om att vinna div 2. Men det skulle visa sig att Skoftebyn skulle få slita rejält för att få med sig tre poäng hem.

Mycket publik och fina förutsättningar denna kväll. Båda lagen startar i högt tempo och med tuffa dueller. Det syntes att båda lag ville vinna. Tyvärr är det SIF som genom Andrea Markusson tar ledningen i 10:e minuten när vi misslyckas i uppspelsfasen. Vi reser oss mycket efter detta och har bland annat en boll i stolpens insida. SIF kan sedan utöka till 2-0 när duktiga Kaltrina Brahimaj lite turligt kommer igenom. Men vi kommer tillbaka och pressar Skoftebyn långt ner på egen planhalva. I den 44:e minuter reducerar vi genom Linnea Noord som skjuter utifrån och målvakten i SIF blir ställd av en touch.

Vi pratar i andra halvlek om att sätta ännu aggresivare och mer direkt press. Sätta högre bolltempo och vinna ännu fler dueller.
De första 10 minuterna i andra är det dock SIF som trycker ner oss då vi är lite passiva. Efter det är det vi som för matchen och taktpinnen resten av halvleken. Tycker vi är klart bättre i denna halvleken. Vi vinner fler dueller och är lite hetare. SIF har dock både ett skott i stolpen och en boll i ribban. Men vi har 4-5 chanser att både kvittera. Men tyvärr vill det sig inte denna kväll och matchen slutar med en 1-2 förlust. Grym inställning och vilja av våra tjejer denna kväll!
Såklart surt att inte få med oss poäng i denna match. Men tjejerna gör en riktigt fin prestation i matchen. Den ska vi ta med oss nu och bara fortsätta tro på det vi gör!

En gedigen insats den här kvällen mot seriefavoriten. I våra ögon en orättvis förlust. Elin Persson blir av publiken vald till hemmalagets bästa spelare och får ett presentkort från vår matchsponsor Citygross.

Nästa lördag kl 15.00 tar vi nya tag i hemmamatchen mot Orust FC.