Första segern i div 2!

2022-05-01

Som vi längtat. Under lördagen tog vi vår första seger i div 2 när vi vände 3-1-underläge till seger med 5-3 borta mot Angered.

Det började bra med ett tidigt ledningsmål genom Rickard Johansson. Men därefter kom en olycklig period i matchen där hemmalaget på kort tid kunde göra tre mål och helt plötsligt hade ledningen med 3-1. Men så starkt att komma tillbaka in i matchen! Rickard Johansson reducerade till 3-2 och i halvlekens allra sista sekund i princip får vi en straff sedan en hemmaspelare tagit bollen med handen. Straffen förvaltade Haidar Omar på bästa sätt och vi hade 3-3 i pausvilan.

I andra halvlek är vi mer stabila och en fin frispark styrs in av Isak Pettersson Pohl och vi är i ledning på nytt! Matchens sista mål är riktigt snyggt när Haidar Omar drar sin spelare och iskallt placerar in bollen vid bortre stolpen.

Så viktigt att ta en trepoängare. Och dessutom visa prov på stark moral att inte ge upp när vi vända 1-3 till seger med 5-3.

Nästa match är hemma på Undavallen på fredag när Ahlafors kommer på besök.