45 bra minuter mot starkt div 1-motstånd

2022-03-13

Söndagens match mot div 1-laget Karlstad blev en riktigt tuff uppgift för oss. Karlstad är ett bollskickligt lag med ambitioner att vinna div 1 norra och hemmalaget vann till slut med klara 6-0.

Matchen hann bara gå en minut innan Karlstad kunde göra 1-0. De kombinerade sig fram på deras vänsterkant och satte in bollen centralt där deras anfallare smällde in ledningsmålet.
Vi står upp bra i vårt försvarsspel och ligger bra med i positionsspelet och vi gör det svårt för Karlstad.
Vi jobbar hårt och efter att vi har vunnit bollen så spelar vi oss ur många situationer på ett bra sätt och Karlstad har svårt att skapa några farliga målchanser.
Karlstad har mycket boll som förväntat och vi ligger och väntar på att sätta våra omställningar på dem, bland annat var det några gånger som Niclas Holgersson kombinerade med Anton Engelbrektsson som sånär kunde ha kvitterat.
Vi är fortsatt kompakta i vårt försvarsspel och gör en riktigt bra första halvlek.

Den andra halvleken hann knappt börjat då en Karlstad spelare rann igenom och gjorde 2-0. Vi har problem med Karlstad positionsspel där de spelar en fartfylld anfallsfotboll med mycket få tillslag.
Vi försöker att komma upp och hota Karlstad men vi blir straffade med Karlstads omställningar samt att de utnyttjar bolltapp hos oss och resultatet blir till slut hela 6-0.

Totalt sett en bra genomkörare för oss, där vår första halvlek är riktigt bra. I den andra halvleken så tappar vi i positionsspelet vilket inte är konstigt då vi fick jaga mycket boll och det var många trötta ben.

Startuppställning
Magnus Adamsson