Klar seger hemma mot Mellerud

2022-03-08

Måndagskvällens träningsmatch hemma mot Mellerud slutade med seger med klara 4-1. Ett Mellerud som i år är starkare än på länge och har fått tillbaka spelare som har varit iväg och spelat i andra föreningar samt en nygammal tränare i Markus Svensson.

Vi ville idag göra en bra prestation då vi inte kom upp i nivå i den förra hemmamatchen mot Brålanda. Vi börjar matchen med ett bra bolltempo och MIF fick jaga mycket boll. Redan efter fem minuter så har vi skapat två bra lägen men inte fått utdelning då MIFs målvakt, den förre IKO målvakten Jonathan Erlandsson gjorde bra räddningar.

I den 14 matchminuten så får vi en omställning då Haidar Omar sätter en boll i djupled på Anton Engelbrektsson, som i sin tur hittar Niclas Holgersson med en perfekt boll och Niclas lobbar över Jonathan fram till 1-0

I matchminut 29 så hittar Niclas Holgersson en löpande Haidar som tar med sig bollen in i straffområdet och avslutar snyggt i mål.

Det hinner bara gå en minut ytterligare så hittar Niclas Holgersson en boll i djupled på Alexander Klang som sätter sitt friläge och det är 3-0. Resten av halvleken så fortsätter vi att hitta bra och snabba kombinationer och spela med en fartfylld anfallsfotboll.

I den andra halvleken så fortsätter vi att flytta boll på ett bra sätt. I den 50:e matchminuten så får Alexander Klang en boll i djupled och sätter in 4-0 via stolpen. Målet föregås av fint kombinationsspel och som avslutas på bästa sätt.

Mellerud kommer sedan upp i enstaka anfall, där vår backlinje tar hand om MIFs anfall på bästa sätt. I matchminut 65 så kommer MIF fram på vänsterkanten och får ett bra avslut som Eskil Persson gör en kanonräddning. I matchminut 83 så sätter MIF en boll bakom vår backlinje och deras anfallare Fredrik Larsson gör 4-1.

Totalt sett en bra match, där vi spelar vi en och fartfylld anfallsfotboll med fint kombinationsspel och stabilt försvarsspel.

Uppställning:
Eskil Persson
Johannes Stengårds
Peter Westerlund (63 min)
Joakim Helmér
Niclas Helmér
Haidar Omar (46 min)
Rickard Johansson
Isak Pettersson Pohl (63 min)
Niclas Holgersson
Alexander Klang
Anton Engelbrektsson (46 min)