Svag insats hemma på Undavallen

2022-02-20

Årets första träningsmatch på hemmaplan blev mot Brålanda som i år ska spela i div 3.
Vi gör ingen bra insats och förlorar till slut med uddamålet, 1-2.

Matchen startar lite trevande och vi hittar inte flytet i anfallsspelet och vi kommer inte riktigt upp i vårt presspel. Redan i den femte matchminuten så får Brålanda en hörna som de sätter på bakre ytan där deras spelare nickar in den till en relativt fristående lagkompis, och han förvaltar läget bästa sätt och det är 0-1. En tung start.

Brålanda är piggare, löper mer och dessutom mer aggressivare än oss, så de har momentum i matchen utan att skapa några farliga målchanser.

I mitten på halvleken så kommer Brålanda fram på deras högerkant och tar sig in i vårt straffområde, där är vi bra samlade runt Brålandaspelaren men vi får inte bort bollen och gästerna kan rulla in 0-2 i bortre burgaveln.

Vi skapar några bra lägen under första halvleken, men BIF:s målvakt står för några bra räddningar och halvtidsresultatet är 0-2.

I andra halvleken så gör vi lite korrigeringar och vi får lite bättre fart i vårt anfallsspel samt att vi har bättre aggressivitet och vi börjar hitta linjerna i vårat spel.

Vi skapar ett par bra lägen inledningsvis men vi lyckades inte få dit en reducering, samtidigt som Brålanda försvarar sig på ett bra sätt.
Det dröjde till mitten på halvleken, då driver Rickard bollen in mot Brålandas backlinje och tio meter från straffområdet så skjuter Rickard ett bra skott som sitter i nättaket.
Efter det så har vi ett kvitteringsmål inne, det är Rickard som stöter in bollen efter en frispark från Oscar men målet vinkades av för offside. Det kändes som ett tveksamt domslut.

Vi jobbar hårt för att få till en kvittering men Brålanda håller ut och vinner matchen.
Idag så är det en slätstruken första halvlek och en lite bättre andra halvlek. Vi måste jobba hårdare i våra moment, såsom försvarsspel, anfallsspel, passningsspel och presspel.
Vi har en del spelare på skadelistan, samt att det är några spelare som har covid, vi hoppas att vi får tillbaka några spelare i träning så snart det går.

Idag så hade vi en provspelare, Bilal Moussa från IKO och så lånade vi in Otto från (LSK), de spelade varsin halvlek.

Slutligen en stor eloge till vår vaktmästare Jonas Dovinger som jobbade hårt med att få bort snön som fallit under natten. Planen var superbra.

Laguppställning:
Markus Svedin
Victor Jägerbrand (79 mi)
Peter Westerlund
Jocke Helmér
Felix Andersson
Rickard Johansson
Oscar Fridolfsson (46 min)
Isak Pettersson Pohl
Bilal Moussa (46 min)