Stabilt försvarsspel bakom segern mot Ytterby

2022-02-13

Årets andra träningsmatch och det var Ytterby som stod för motståndet. Och med stabilt försvarspel blev det seger med 1-0

Matchen kom att präglas av den hårda blåsten så det innebar att det var svårspelat. Ytterby börjar matchen piggt med stöd av medvinden och stressade oss högt i vår uppspelsfas och vi hade svårt att få till ett etablerat spel.
Det blev mycket kamp och där vi stod upp på ett mycket bra sätt. Vi släppte inte till några målchanser och visade upp ett stabilt försvarsspel.
I matchminut 38 så snappade Anton Engelbrektsson upp en boll i straffområdet och kyligt satte dit 1-0.

I den andra halvleken så startade vi piggt och vi fick till lite kombinationsspel utan att hitta några farliga målchanser.
Efter en kvart kommer Ytterby tillbaka och försökte verkligen få till ett kvitteringsmål men vi var fortsatt täta i vårt försvarsspel.

Ytterby skapade en målchans på hela matchen och det var på en fast situation. Men då fanns vår målvakt för dagen Magnus Adamsson där med en bra räddning.

I slutet av matchen så hittade Adnan Bellani ett inspel till Rickard Johansson som sånär hann dit och avslutet gick utanför.

Totalt sett ett bra försvarsspel matchen igenom men vi kommer inte riktigt till som vi önskar i vårt offensiva spel.

Magnus Adamsson
Johannes Stengårds (byte 75 min)
Peter Westerlund (67)
Joakim Helmér