Rasmus Hansson ny huvudtränare för U17

2022-01-14

Sent i höstas vann HAIF kvalgruppen till regionala div 1-serien för U17 före bland annat Oddevold och Ljungskile. Nu är det klart vem som blir huvudansvarig för föreningens U17-trupper. Och det blir en äkta HAIF:are med ca 20 år i föreningen.

Grattis till nya uppdraget, Rasmus Hansson!
– Stort tack! Ett väldigt spännande uppdrag med en oerhört intressant grupp av spelare.

Vad ser du mest fram emot den kommande säsongen?
– Att få vara med och utveckla killarna och nå bra resultat så klart!

Vad finns att säga om dig själv?
– Snart 25 år gammal, kom in som ledare i U-truppen förra året. Gör mitt 20:e år i HAIF!

Herrestads AIF:s U-trupper kommer att vara två träningsgrupper till antalet. I den första finns ett resultatmässigt fokus vid sidan av att så klart utveckla spelarna till att bli bättre fotbollsspelare och sakta förbereda för seniorfotboll så småningom.
Den första träningsgruppen är inte heller åldersrelaterad utan alla spelare i kullarna födda -05, -06 och -07 konkurrerar om platserna i den gruppen.
Rasmus Hansson kommer att ha det övergripande ansvaret för de båda träningsgrupperna och även ha dialog med A-truppens tränare Mattias Pettersson Pohl kring den kontinuerliga utvecklingen av spelarna.

Utifrån det två träningsgrupperna i U17 kommer det att bli tre lag i seriespel kommande säsong där U1 spelar i den regionala div 1-serien.
Övriga tränare för träningsgrupp 1 blir förutom Rasmus Hansson även Daniel Åberg, Andreas Lagerberg och Jonas Hansson.