Välkommen till HAIF – Sandra Bagger!

2021-12-20

Vi kan med stor glädje och stolthet presentera ett mycket meriterat nyförvärv för kommande säsong.
Sandra Bagger har valt att skriva på för Herrestads AIF och spela för oss i div 2. Hon kommer även att få rollen som spelande assisterande tränare.

Sandra kommer närmast från Ljungskile SK där hon varit med och tagit laget från div 4 till div 1.

Hon har tidigare även representerat IK Rössö. Sandra har spelat på hög nivå under flertalet år och på meritlistan finns över 100 mål på två säsonger samt flertalet landskamper i futsal.

Klubben och tränarstaben är fantastiskt nöjda över nyförvärvet. Ett nyförvärv av hög klass!

Huvudtränare Peter Johlund är jättenöjd och säger så här om lagets nyförvärv:

– Sandra är en mycket kreativ spelare med väldigt många kvaliteter på planen. Förutom att vi får en målskytt med otrolig kvalitet så får vi även en spelare som är riktigt bra spelmässigt, vilket kommer vara viktigt i det spelet vi vill spela i div 2 nästa år. Dessutom kommer Sandra med sin rutin och ledaregenskaper bli en otrolig tillgång för hela laget.

Assisterande tränare Christian Olsson är självklart också mycket nöjd över att få in Sandra i laget.

– En otroligt duktig fotbollsspelare med väldigt många kvaliteter såklart. Sandra är en spelare med hög fart i sina aktioner och en grymt farlig spelare framför mål. Hon besitter också fin spelförståelse, teknik och kreativitet på planen.

Varmt välkommen till Herrestads AIF, Sandra Bagger!