Full fart att forma damtruppen för 2022

2021-12-17

Att vårt damlag vann sin div 3-serie och dessutom gjorde det helt obesegrade igenom hela serien har väl inte undgått någon vid det här laget.
Nu formeras truppen för fullt inför nästa års spel i div 2 och läget ser mycket bra ut!

Nästan omgående efter den allra sista seriematchen drog planeringen igång för kommande säsong. Tränarduon Peter Johlund och Christian Olsson började med att se över truppen och kontakta potentiella nyförvärv för att stärka truppen ytterligare.

-Det ser bra ut just nu, säger huvudtränaren Peter Johlund. Vi har 26 spelare som är igång i träning och vi har kört två pass per vecka nu för att hålla igång och kunna testa nya spelare.

För att spetsa truppen är flera tilltänkta nyförvärv med och tränar för närvarande. Och de har imponerat på tränarduon.

-Vi har sex spelare som tränat med oss varav fem har erfarenhet från div 1-spel, säger Peter Johlund.
Även tränarstaben planeras att förstärkas med ett eller ett par namn.

-Det ser väldigt positivt ut och ser fram emot nästa säsong i div 2, men först ska vi ha några veckors ledigt över jul och nyår, avslutar Peter Johlund.