Tränartrion förlänger

2021-12-04

Herrlagets huvudtränare Mattias Pettersson Pohl är klar för ytterligare ett år i HAIF, det blir hans femte säsong i föreningen.
Även de assisterande tränarna Magnus Klang och Janne Andersson är klara för 2022.

En fantastisk utveckling har skett de senaste säsongerna med vårt herrlag. Hösten 2020 vann vi div 4 efter en stark insats i avslutningsmatchen hemma mot Mellerud. Och detta år blev det spel i div 3, för allra första gången någonsin i klubbens historia, gick vi och vann serien. Dessutom helt obesegrade genom samtliga 22 matcher. En helt makalös bedrift!

Säsongen 2022 väntar därför spel i div 2. Och glädjande nog fortsätter hela tränarteamet som gjort detta möjligt med huvudtränaren Mattias Pettersson Pohl i spetsen.

– Vi är ett väldigt bra ledarteam och trivs fint tillsammans, säger Mattias Pettersson Pohl. Förutom Janne och Magnus finns ju även målvaktstränaren Mikael Frick, lagledaren Stefan Söderberg och de båda materialförvaltarna Mats Fahlén och Danis Dziho i vårt team!

Hur ser du på kommande säsong?

– Ja, vi är nykomlingar på nytt, det kommer att bli tuffare och vi behöver upp ytterligare en nivå. Vi kommer fortsatt att ha en bra trupp med en bra mix där jag känner att det finns mer att utveckla. Kvalitetsmässigt finns kapaciteten helt klart! Det blir en spännande säsong.