U17 gruppsegrare i kvalet!

2021-12-02

På onsdagskvällen vann vårt U17-lag den avgörande kvalmatchen mot Ljungskile SK med hela 4-0. Därmed är Herrestads AIF klara för div 1 kommande säsong!

Det var stor dramatik inför den sista omgången av kvalet till div 1 för U17. Samtliga fyra lag i gruppen stod på var sin seger och den sista omgången var därför helt avgörande vilket lag som skulle få Bohusläns enda plats i div 1 för U17-lag.

Herrestads AIF fick spela sin match på Fridhem då Undavallen inte var spelbar på grund av allt snöande. Efter två snabba mål av Theo Bergman i den första halvleken hade man satt sig i ett mycket bra läge inför säsongens sista halvlek. När först Leo Mörlin satte 3-0 och Tobias Jörgensen avslutade målskyttet för kvällen med sitt 4-0-mål var gruppsegern ett faktum eftersom Oddevold bara lyckades vinna med uddamålet borta mot Stenungsund.

En fantastisk insats av hela laget och en stor seger för föreningen som därmed är enda lag från Bohuslän i div 1 för U17!