Seriesegrare – nu väntar div 2!

2021-10-31

Lördag 30 oktober 2021 skriver in sig i föreningens historieböcker som en dag som kommer att bli ihågkommen när HAIF:s herrlag blev klart för spel i div 2 för första gången någonsin!

Förra hösten skrevs historia när herrlaget vann div 4 och därmed för första gången någonsin skulle spela i div 3. Säsongen 2021 blev fullständigt makalös. På höstkalla Guldkroksvallen i Hjo vann vi enkelt mot IFK Hjo som haft en jobbig säsong. Det innebar att vi står klara som seriesegrare redan när tre omgångar återstår. Och det utan att ha förlorat en enda match!

Efter Rickard Johanssons ledningsmål i den 13:e minuten var det inget snack. Alexander Klang ökade den stund senare på till 2-0 efter ett friläge och ett hemmalag med stukat självförtroende hade svårt att skapa några farliga målchanser.

I den 32:a minuten satte Joakim Helmér 3-0 på en skott vilket också blev paussiffrorna.

Efter paus blev det mer eller mindre en transportsträcka mot slutsignalen. Anton Engelbrektsson gjorde 4-0 i 48:e minuten på en retur efter sin egen straff. I 54:e minuten fick hemmalaget en straff som de förvaltade väl fram till 1-4. Men bara minuten senare satte Alexander Klang sitt andra mål och vi hade 5-1, vilket också blev slutresultatet.

När äntligen slutsignalen ljöd var det vild glädje bland spelare och ledare och stort jubel även på läktaren från våra HAIF-fans som var på plats för att stötta laget denna dag. Stort tack till alla er som var på plats i Hjo!
Tre omgångar återstår nu av div 3-serien. Närmast väntar Tidaholm på bortaplan nu på söndag.