Oavgjort i toppmötet mot Åsarp Trädet

2021-10-17

Vi tar en viktig poäng borta mot topplaget Åsarp Trädet och när samtidigt Alingsås förlorade sin match är nu vårt försprång i serietoppen tolv poäng med fem omgångar kvar att spela.

Matchen spelas på en tung naturgräsplan och det var en stark vind så det var en riktig svårspelad höstmatch.
Första halvleken så gör Å/T 1-0 efter tolv minuter efter att vi inte fått bort bollen i straffområdet och hemmaspelaren slår in bollen.
Ledningen varar bara i sex minuter. Vi får en hörna som Haidar sätter på första ytan och där kommer Joakim Hdelmér och snyggt nickar i kvitteringen.
Första halvleken präglas av felpass, bolltapp och mycket kamp. De få målchanser som var hade Å/T, men vi håller undan och det är oavgjort i paus.
I den andra halvleken så har vi vinden i ryggen och vi stäppade upp i vårt passningsspel och rörelse, så den andra halvleken är klart bättre än den första halvleken.
Matchen fortsätter att präglas av mycket kamp och där står vi upp på ett föredömligt sätt.
Vi får till rätt bra kombinationsspel som sånär hade resulterat i ett mål men halvleken blir mållös.
En viktig poäng för oss då vi behåller avståndet till Å/T och eftersom Alingsås förlorade borta mot Trollhättan BoIS så leder vi serien med tolv poäng.
Idag så jobbar alla hårt för att vi ska göra ett bra resultat, ett extra plus till kaptenen Alexander Hedlund, Felix Andersson och Anton Engelbrektsson.

Startuppställning:
Eskil Persson