Segertåget fortsätter – hemmavinst mot Trollhättan

2021-10-10

Det blev vinst mot Trollhättan BoIS även i säsongens andra möte när vi nu mötte dem på fina Undavallen.

BoIS är ett bra organiserat och svårspelat lag. De har det tufft med inspelade poäng och de kämpar hårt för att undvika nedflyttning.
Matchen börjar som förväntat, och det med att BoIS står lågt i deras press och låter oss vara bollförande. BoIS satsar mycket på sina omställningar mot oss.
Vi har som sagt en hel del boll men får inte till spelet som vi önskar. Vi tar för lång tid på oss i uppspelsfasen och BoIS hinner att organisera sig mot oss.
Vi skapar några farliga målchanser i den första halvleken, Alexander Hedlund nickar en hörna från Haidar som BoIS räddar på mållinjen, Elias löpte sig fri men fick inte ordning på avslutet och Rickard avslutade en fin omställning som deras målvakt räddade.
Utöver dessa målchanser så var det mycket kamp och BoIS skapar inga målchanser.

Till den andra halvleken så pratar vi om att få upp bolltempot för att hota BoIS mera. Det tog fram till den 54:e matchminuten så nickar Isak in en hörna från Haidar och det är ett viktigt mål fram till 1-0.
Vi jobbar hårt med att hålla högt bolltempo och vi skapar ett flertal målchanser där inte BoIS hinner organisera sig, men får inte dit ytterligare ett mål.
Vi spelar med mycket bättre fart i den andra halvleken, samtidigt som vi är svårforcerade defensivt. BoIS hotade oss i princip bara när vi hade egna bolltapp i uppspelsfasen.
Vi kan i princip spela av matchen och vi inkassera vår 14:e seger på 16 matcher.
I den första halvleken så kan vi bättre. I den andra halvleken så höjde sig alla spelare – extra plus idag till kaptenen Alexander Hedlund, Felix Andersson och Isak Pettersson Pohl.

Startuppställningen:
Eskil Persson