Avtal klart med Adidas och Stadium

2021-10-06

Adidas tillsammans med Stadium är ny officiell leverantör av kläder och utrustning för match, träning och fritid till Herrestads AIF. Avtalet gäller från och med 2022 och fyra år framåt till och med 2025 då HAIF firar 90 år som förening.

-Det känns väldigt bra att ha detta klart nu, säger HAIF:s ordförande Harry Gerd. Ett gediget förarbete har gjorts i arbetsgruppen kring ett nytt avtal. Vi i styrelsen har i lugn och ro kunnat ta del av beslutsunderlagen för att fatta ett beslut där vi var helt eniga om att detta är den klart bästa lösningen för vår del.

Adidas blir alltså en ny klädleverantör med bland annat en helt ny kollektion på ingång. Exakt hur exempelvis matchtröjan kommer att se ut är något som kommer att jobbas fram tillsammans med Adidas.
-Det känns fantastiskt kul att äntligen få jobba med HAIF! Jag ser fram emot samarbetet som jag hoppas blir både långt och framgångsrikt, säger Mikael Bjärsmyr, Team Sales Manager på Adidas.

Stadium är kvar som leverantör och plattform för våra klädinköp där vi i föreningen har stort förtroende och ser en stabil partner i Stadium.
-Vi är väldigt stolta och glada att vi får fortsätta samarbetet med Herrestads AIF. Jag är övertygad om att Stadium tillsammans med Adidas kommer stärka Herrestads AIF:s position som Bohusläns största idrottsförening, säger Niclas Mattsson på Stadium Team Sales.
Det nya avtalet träder i kraft vid årsskiftet.