Stabil seger borta mot Vårgårda

2021-10-02

Idag så var det dags att möta Vårgårda borta, detta på en tungsprungen gräsplan. Och vi gick segrande ur matchen med 3-1, säsongens 13:e seger av 15 möjliga.

Vi startar matchen aggressivt och med en hög press på Vårgårda och det tog bara tre minuter innan Richard hittar Anton med en perfekt boll i djupled och Anton är klinisk i sitt avslut. Helt klart en bra start på matchen.
Vi fortsätter att pressa Vårgårda och efter 25 minuter så driver Haidar bollen mot Vårgårdas försvar och Haidar chippar bollen till Anton som påpassligt petar bollen förbi en utrusande målvakt och det är 2-0.
Vårgårdas offensiva spel hänger mycket på deras starka centrala forward. Våra mittbackar Alexander Hedlund och Peter Westerlund fick jobba hårt med att hålla forwarden i schack, och Alex och PW löste detta bra under matchen.
I minut 37 så är Anton på väg igenom Vårgårdas backlinje, som måste ta till ojuste medel för att stoppa Anton och Vårgårdas spelare får ett rött kort.
I matchminut 40 så får Haidar bollen utanför Vårgårdas straffområde och drar till ett välplacerat skott nere i gaveln och det är 3-0.
I den andra halvleken så kommer vi inte upp i samma nivå som i första halvleken och vi får inte till spelet så som vi önskar.
Vi slarvar med passningsspelet och blir lite bekväma.
I den 76:e matchminuten så får PW sitt andra gula och därmed ett rött, vilket innebar att Jocke fick flytta in ett steg och spela mittback sista kvarten. Felix gick ner som vänsterback.
Vårgårda hade några lägen att göra mål men vår duktiga målvakt Eskil Persson tog det mesta. Men i den 90:e matchminuten så reducerade Vårgårda efter att Eskil först räddat ett skott och Vårgårdaspelaren slår in returen.
Bäst idag i ett hårt jobbande lag var Anton Engelbrektsson och Eskil Persson.

Startelvan:
Eskil Persson