Urladdning mot Bullaren – åttonde raka segern

2021-09-26

Segersviten håller i sig. Storseger och urladdning på bortaplan idag!
Svårt att hitta orden efter dagens möte med Bullarens GOIF. Efter åtta matcher har vi fortfarande inte tappat en enda poäng i div 3.

Vi åker till match mot Bullarens GOIF på bortaplan. En redan före match mycket svår uppgift. Bullaren är ett lag vi haft kämpigt mot i flertalet år och ligger med i den yttersta serietoppen. Visserligen en seger mot dom i höstens möte förra året, men det var på hemmaplan. På bortaplan har vi inte segrat på närmare åtta år. Så här efter matchen kan man konstatera att våra spelare gör en näst intill fulländad insats.

Vi startar med att sätta hög press på vårt motstånd. Intenciten i vårt spel är bra och vi kan direkt skapa farligheter. Vi lyckas gång på gång slå ut Bullarens lagdelar. 0-1 kommer redan i fjärde minuten när Thea sätter passning i djupet på Linnea Noord som säkert sätter bollen i mål. Skön start!

0-2 kommer i 12:e när Sanna hittar Tindra på högerkanten som löper förbi Bullarens mittback Emma Mattson, rundar målvakten och sätter ditt nästa mål. Bullaren försöker trycka ner oss efter det, men vi ligger rätt i lagdelarna och kan istället skapa farligheter på omställningar. Vi räknar till 3-4 lägen till i vår favör under de första 20 minutrarna.

0-3 sätter Thea kliniskt i från bortre ytan efter ett fint inspel på marken från Lollo. I matchminut 26 får vi en frispark på offensiv planhalva. Jonna sätter upp en hög boll som efter lite trassel hamnar hos en en fristående Hibell som dunkar in 4-0. I sekvensen efter vinner en högt stående Jonna boll och lobbar målvakten, bollen tar i ribbans underkant och kanske in i mål. Men domare Joakim Larsson dömer ut bollen.

I 31:e spelminuten får vi en hörna från vänster. Fin hörna från Anglid som Lollo elegant kan nicka in och 5-0 är ett faktum. Bullaren har inga farligheter i denna halvlek, försvarsmässigt har vi god kontroll på spelet.

Vi inleder andra halvlek kontrollerat och organiserat. Bullaren försöker återigen få tryck på oss och hitta lägen på längre bollar bakom backlinjen. En stolpträff när vi inte får bort bollen. Men under denna halvlek är det inte så många fler farliga lägen som hemmalaget får. Några byten görs i inledningen av halvleken. Noord vilas och födelsedagsbarnet Hanna in. Samt Hibell ut och Ivankovic in. Lite senare görs ytterligare byte då Emma Jäger kommer in istället för Anglid som slitit hårt idag.

Vi fortsätter ösa på framåt. I den 67:e minuten hittar nyss inbytta Hanna ut med en fin passning till vår högerkant där Tindra löper igenom och återigen rundar Bullarens målvakt och 6-0. Nytt byte i matchminut 68 då Lollo kliver av och ersätts av Maja. Sen är det dags för Hanna som tidigare nämnt fyller 18 år denna dag. Sanna lyfter in en fin boll mot bortre yta där Hanna fint kan smälla in 7-0 – vilket också blir matchens slutresultat.

Kan sammanfatta med att vi gör en riktigt bra prestation i denna match. Vi sätter våra lägen och skapar massor av lägen. Samtidigt så vet vi att tjejerna är precis så här bra när spelet sitter. Dessutom kul när vi håller nollan.

En gedigen och komplett laginsats av hela laget idag. Samtliga spelare i matchtruppen förtjänar stort beröm. Några extraplus till mittlåset Jenny/Sanna som hela tiden ligger rätt idag. Samt Persson/Anglid som jobbade hårt på innermitt.

Åtta segrar på åtta matcher. Starkt facit så här långt. Serieledare med full pott poäng.

Nästa helg ska vi återigen ta jobbet som krävs då IK Rössö kommer på besök. Näst sista matchen i denna div 3. Väl mött på Undavallen söndag kl 17.00.

Startelva:
Emma Nyqvist