Övertygande seger i seriefinalen mot Skoftebyn

2021-09-26

Vilken lördag det blev i seriefinalen mot Skoftebyn. Efter en väldigt väl genomförd match vinner vi med klara 4-1 och är fortsatt obesegrade i serien efter 14 omgångar.

Gästande Skoftebyn, som denna dag fick spela i vårt orange reservställ, hade ett större bollinnehav under den första halvleken. I övrigt var spelet jämnt. De chanser som dök upp för gästerna tog vår målvakt Eskil Persson säkert hand om.
I den 19:e minuten kunde Alexander Hedlund göra 1-0 efter en hörna till hemmapublikens stora glädje.
Till den andra halvleken ändrade vi lite i laget och kunde ligga närmare Skoftebyn i pressen. Vårt defensiva spel var stabilt och hela tiden farliga i våra omställningar.
Ytterligare en fast situation gav resultat när Elias Andersson kunde göra 2-0 på en konstspark efter en hörna.
I den 64:e minuten kunde sedan Richard Johansson nicka in 3-0 efter ett perfekt inlägg från Eric Röstlund.

En tuff situation därefter resulterade i att nyligen inbytte Oscar Fridolfsson fick rött kort liksom en Skoftebyn-spelare så matchen fick avslutas 10 mot 10.
Mot slutet fick Skoftebyn en straff som Eskil Persson i målet mycket snyggt räddade men assisterande domaren ansåg att Eskil rört sig för tidigt från linjen och straffen gick om. Och då kunde Skofttebyn reducera till 3-1
Alldeles i slutet av matchen kunde vi fastställa slutresultatet när Haidar Omar sköt in 4-1.
Totalt sett en väl genomförd match. Vi är stabila i första halvlek och efter paus så är vi bättre både offensivt och defensivt.
Bäst i ett bra HAIF är Mohammed Omar, Rickard Johansson och Eskil Persson.

Startuppställning:
Eskil Persson