Klar seger hemma mot Holmalund

2021-09-12

Vi noterar nu tolv raka matcher utan en enda förlust i div 3. Hemma mot Holmalund var vi det bästa laget och vann med klara 4-0.

Vår matchplan var till en början att störa Holmalund högt upp i planen. Vi lyckades relativt bra och fick ett bra tryck på dem.
I matchminut 16 så tar Rickard bollen till vänster i Holmalunds straffområde, han håller undan från försvararen, och sätter in ett perfekt inlägg till Anton som tar ner bollen och får iväg ett perfekt avslut till 1-0. Ett bra mål där vi visar bra teknik i fart.
Under den första halvleken så får vi inte till vårt passningsspel så som vi önskar, men vi är stabila defensivt och farliga offensivt.
Vi skapar bland annat ett bra läge för Rickard och Momo som så när hade resulterat i mål, samtidigt som Holmalund inte skapar några farliga målchanser.
Inför den andra halvleken så pratar vi om att få upp bolltempot och aggressiviteten, och det lyckades vi bra med. Det tar bara två minuter så hade Anton gjort sitt andra mål för dagen. Han får bollen till höger i straffområdet och drar Holmalunds målvakt och sätter in 2-0 i gaveln.
Vi får till vårt passningsspel bättre i den andra halvleken och i den 60:e matchminuten så kombinerar sig Isak, Lukas och Anton, utanför Holmalunds straffområde, och Anton tar ett bra avslut som tar i stolpen. På stolpreturen så håller sig Rickard vaket framme och sätter in 3-0.
I matchminut 90 så får vi en frispark några meter in på Holmalunds planhalva. Den tar Haidar hand om och sätter en perfekt crossboll till Eric på högerkanten. Eric i sin tur sätter ett perfekt inlägg till Lukas som kyligt nickar in 4-0. Ett riktigt klassmål med ett flertal bra moment.

Idag så får vi inte riktigt till spelet till en början, men vi jobbar hårt för att hitta rätt och det gav också resultat.
Vi visar att vi är starka defensivt och att vi skapar många bra målchanser fast inte spelet sitter så som vi önskar.
Kul att vi håller nollan igen, där Eskil är lugn och stabil som sista utpost. Idag gjorde även Jocke Helmér comeback på planen och bidrar till helheten.
Idag så gör alla en bra match och är lojala i vårt arbete på planen. Ett extra plus till Alexander Hedlund, Anton Engelbrektsson och Rickard Johansson.

Startelvan mot Holmalund
Eskil