Dags att anmäla ditt barn till Fotbollsskolan – födda 2016

2021-09-10

Vecka 40, lördag 9 oktober, drar vi igång en ny årskull i Herrestads AIF, för flickor och pojkar födda 2016.

Välkommen till vår populära fotbollsskola! Det känns väldigt kul att välkomna in nästa årskull i föreningen.
Vi kommer att ha träning en gång per vecka, på lördagar, i Rampen Källdalsskolan:

Flickor F16 tränar lördagar kl 10-11
Pojkar P16 tränar lördagar kl 11-12
Tiderna gäller fram till och med april 2022.
Från och med maj månad 2022 börjar lagen träna utomhus på Undavallen.

Vill du anmäla ditt barn till fotbollsskolan?
E-posta då till vårt kansli: kansliet@herrestadsaif.se
Skriv i ditt meddelande ditt namn, barnets namn, barnets personnummer (för registrering i Laget.se) samt kontaktuppgifter till dig som förälder/vårdnadshavare.

Det går självklart bra att hoppa på när som helst – och även längre fram – för ditt barn om det passar bättre för er.

Under detta året ser vi det som en prova-på-period – och först från och med 2022 tillkommer endast en medlemsavgift för ditt barn i HAIF.

Utdrag ur Herrestads AIF:s svart-vita tråd gällande Fotbollsskolan:

• Väcka och stimulera barnens intresse för fotboll.
  • Lära barnen att ta hänsyn till varandra och respektera enkla regler.
  • Skapa intresse för HAIF.

De riktlinjer vi som ledare använder är att övningarna med boll är lekfulla. Övningarna planeras på så sätt att varje spelare, i möjligaste mån, har var sin fotboll. Vid spel prioritera smålagsspel, dvs spel 3 mot 3 på liten spelyta.