Oavgjort mot Tidaholm – fortsatt obesegrade efter tio omgångar

2021-08-28

Tio omgångar in i serien så är vi fortfarande obesegrade. Hemma mot Tidaholm slutade mötet 2-2.
Motståndarna Tidaholm kom förra året på en andraplats och kvalade upp till div 2. De har behållit i princip samma trupp sen dess så det var en tuff match att vänta.
Vi börjar matchen med ett högt och aggressivt presspel och tvingar Tidaholm att slå längre bollar som vår backlinje tar hand om på bästa sätt.
I den 19 matchminuten så missar vi i vår uppspelsfas, och Tidaholm sätter in bollen i straffområdet där deras vänsterytter får bollen och får till ett bra avslut och det är 0-1.
Vi låter oss inte slås ned av Tidaholms ledningsmål utan fortsätter att pressa högt och vi skapar ett flertal bra målchanser utan att få till en kvittering.
Kvitteringen skulle dock komma, och i minut 45 så får vi en frispark på högerkanten ca 10 meter upp från Tidaholms straffområde. Den förvaltar Haidar på bästa sätt, slår en stenhård boll in i straffområdet som tar på en Tidaholmsspelare och in i mål.
Det gav energi och vi ville mer och i matchminut 47 så får vi en frispark fem meter utanför Tidaholms straffområde. På nytt är det Haidar som slår frisparken. Denna gång går bollen rakt in i mål och vi har vänt till 2-1.
Känns bra att få in ledningsmålet då vi har skapat flera målchanser och Tidaholm har inte skapat något alls i princip.

I andra halvlek så fortsätter vi att pressa Tidaholm högt och skapar ännu fler målchanser utan att kunna få dit 3-1.
I matchminut 69 så lyfter Tidaholm en frispark mot vårt straffområde och en Tidaholmsspelare får till en nick som går i en båge över Eskil och det är kvitterat.
Känns tufft då vi spelar ett kreativt anfallsspel och bra försvarsspel och Tidaholm får lägga mycket kraft att försvara sig.
Vi trummar på och går verkligen för att vinna matchen, men Tidaholms målvakt gör en kanonmatch idag och står i vägen för alla våra försök.
Tidaholm lyckas att hålla undan och får med sig en pinne idag, vilket dem ska vara nöjda med.
Idag så gör vi en bra match med ett aggressivt presspel och bra passningsspel och vi skapar många målchanser och det är positivt.
Det är kul att ytterligare en ung spelare får debutera i div 3, och det är Theo Bergman som kommer in sista fem minuterna.
Sammantaget så är matchen idag en väl genomförd match där vi spelar fin fotboll och skapar många målchanser och är stabila i vårt defensiva spel.
Alla spelare förtjänar beröm för kämpainsatsen och ett extra plus till kapten Hedlund, Emil och Oscar F.

Laguppställning mot Tidaholm:
Eskil