Välkommen Ermin Ajdarpasic!

2021-08-01

Vi är väldigt glada att kunna presentera ett intressant nyförvärv inför höstsäsongen.
18-årige mittfältaren Ermin Ajdarpasic ansluter omgående till truppen och kan ta upp kampen om en startplats.

– En bollskicklig spelare som alltid jobbar hårt för att laget ska få framgång, säger tränaren Mattias Pettersson Pohl om sitt senaste förvärv. Ermin har mestadels spelat på mittfältet men med hans kvaliteter så kan han konkurrera på fler positioner.
Ermin kommer närmast från IFK Uddevalla där han har erfarenhet från div 3-spel förra säsongen och ett par matcher i div 2 säsongen dessförinnan.

Övriga truppnyheter är att Viktor Arthur går andra vägen och ansluter till IFK Uddevalla. Benjamin Johansson kliver också ur truppen och tar ett uppehåll.

Det blir även en förstärkning på ledarsidan i Danis Dziho som tidigare varit i IFK Uddevalla.

Vi säger varmt välkomna till HAIF till både Ermin och Danis!