Storseger i värmen – sjätte raka

2021-07-04

Vi går till sommarvila med starka sex raka segrar efter att ha besegrat Gerdsken hemma med hela 8-2.
Då var det dags för den sista matchen innan uppehållet, och den spelades på ett soligt Undavallen.
Gerdsken har börjat serien med två vinster, två kryss och en förlust innan dagens batalj, så det var en förväntad tuff match mot ett erfaret div 3 lag.
Vi startar matchen med lite justeringar i laget för att få lite mer tryck på Gerdsken, och det visade sig var ett ganska bra drag.
Under första halvleken så spelade vi en aggressiv och finurlig fotboll och Gerdsken kunde inte hota oss.
Vi hittade målchanser efter kombinationsspel, efter inlägg och vi hade en stor hunger på att vinna denna match.
Första målet kommer efter 20 min och det är Alexander Klang som får göra sitt första div 3 mål. Målet kommer efter att Isak hittat Alex med en djupledsboll och Alex sätter 1-0.

Matchminut 31 så gör Alex Hedlund 2-0, detta efter en hörna av Haidar som inte Gerdsken får undan och Hedlund trycker in målet.
Matchminut 38 så gör Alex Klang 3-0, Anton tar in bollen felvänd, drar sig in mot mitten och Alex K löper sig fri på utsidan och där sätter Anton en perfekt boll i djupled som resulterade att Alex K blir fri med Gerdskens målvakt och är klinisk i sitt avslut.
Matchminut 44 så får Haidar bollen lite utanför Gerdskens straffområde, där han måttar ett skott mot bortre målgaveln och Gerdskens målvakt inte klarar att hålla bollen och det är 4-0.
Det är en riktigt väl genomförd halvlek och vi fick en bra utdelning på våra målchanser. Det som är mer positivt är att vi har fler lägen som kunde resulterat – men 4-0 ledning är helt ok…

I den andra halvleken så börjar vi på samma sätt med ett aggressivt spel över hela planen och det ser bra ut inledningsvis.
Gerdsken gjorde lite justeringar inom deras lag för att få kontakt i matchen och inom de första 15 matchminuterna i den andra halvleken så har Gerdsken reducerat två gånger om och det blir lite nerv i matchen.

Då visar vi bra karaktär och i den 60:e matchminuten så gör Alex Klang sitt tredje mål för dagen, detta efter att han blev frispelad av Isak.
Viktigt mål får vår del då Gerdsken hade fått kontakt med deras två reduceringsmål och istället gör vi då 5-2.
Vi fortsätter att nöta ner Gerdsken, och i den 64:e matchminuten så får vi en hörna som Haidar sätter perfekt på Alex Hedlunds panna och bollen är otagbar för Gerdskens målvakt, 6-2.

I den 82 matchminuten så löper sig Alex K sig fri på vänsterkanten och serverade Lukas ett öppet mål och det är 7-2.
I matchminut 90 så får inbytte och debuterade Haroon bollen på högerkanten och löper upp till Gerdskens straffområde, Haroon passar i sidled där Philip hoppar över bollen i första läget och det skapar en ett bra läge för Lukas som förvaltar läget på bästa sätt och drar in bollen i nättaket 8-2.

Idag kommer vi upp i bra nivå totalt sett, vi har en dipp på 15 min i början på andra halvleken och då gör Gerdsken två mål men som sagt en väl genomförd match.
Idag så får alla bra betyg, extra plus till Alexander Klang för sina tre mål och sitt uppoffrande arbete och plus till Alexander Hedlund för sina två mål och att han är en pådrivande lagkapten.
Nu tar vi ett matchuppehåll på cirka en månad och det känns gott att gå på ledighet med sex segrar i ryggen, dessutom som nykomlingar.

Laguppställningen:
Eskil