Kämpainsats gav till slut femte raka segern

2021-07-01

Femte matchen i div 3 för vår del – och det blev till slut också femta raka segern!

Ekhagen från Jönköping stod för motståndet, ett Ekhagen som också är nykomlingar i serien.
Vi börjar matchen trevande och det är lite ställningskrig om att ta kommandot i matchen.
Ekhagen har en del boll utan att skapa några farliga målchanser och vi ligger bra med i försvarsspelet.
I den 21 matchminuten så får Alex Klang en boll i djupet och håller undan sin motståndare och Alex får stå och måtta en perfekt inlägg på den bortre stolpen och där dyker Rickard upp och nickar in 1-0, ett fint mål.
Men ledningen blev inte långvarig då Ekhagen kommer igenom våra försvarslinjer i den 25 matchminuten och lyckas kvittera till 1-1.
Vi kommer inte riktigt till så som vi önskar med vårt offensiva spel och det blir en hackig matchbild.
I den 38:e matchminuten så stressar Anton Ekhagens mittback och Anton får ett friläge som han förvaltar på bästa sätt och det är ledning med 2-1, ett påpassligt mål av Anton.
Matchminuten 43 så kombinerar sig Isak fram på vänsterkanten med Anton, där Isak löper till sig ett friläge och Isak förvaltar läget på bästa sätt och sätter dit 3–1. Ett fint mål där vi sätter kombinationsspelet.

Vi går till halvlek med en 3-1 ledning men känslan är att vi inte riktigt är nöjda med spelet, men att vi är effektiva offensivt och ligger hyfsat samlat i defensiven.
Vi behöver förbättra vissa delar i vårt spel i den andra halvleken, framförallt vår aggressivitet i första pressen.

Den andra halvleken är sex minuter gammal när Ekhagen reducerar till 3-2, det är ett inspel från deras högerkant som vi inte lyckas att rensa i boxen och en Ekhagen-spelare slår in reduceringen. Inte den starten av andra halvlek som vi önskade givetvis.
Spelet fortsätter lik den första halvleken med att Ekhagen är bollförande och vi satsar på omställningar.
I den 68:e matchminuten så kommer deras högerytter loss och Eric tar till ojuste medel med straff som följd, Ekhagen spelaren är säker från straffpunkten och det är kvitterat till 3-3.
I matchminut 74 får Isak bollen i straffområdet och drar in bollen i nättaket och vi har ledningen igen 4-3 – ett bra avslut av Isak.

Nu satsar Ekhagen hårt för att få till en kvittering och vi blir aningen låga i vårt defensiva spel.
Ekhagen lyckas att skapa ett par bra målchanser men vi lyckades reda ut dessa situationer.
Vi får till några bra omställningar som sånär hade resulterat i mål för oss, och i den 95 matchminuten så får Elias bollen centralt på vår planhalva och driver bollen framåt i bra fart och Elias löper ifrån Ekhagens försvarare och kommer fri med målvakten och där är Elias kylig och sätter bollen i mål och det är 5-3. En bra och viktig prestation av Elias och detta mål blir slutresultatet 5-3.

Det är en styrka att vinna trots att inte spelet sitter som vi önskar idag.
Vi tar kampen och fajtas på ett föredömligt sätt idag och det gav oss denna seger.
Idag så gjorde alla en bra kämpainsats, och vi lyfter Isak som idag gjorde två mål och var väldigt kreativ i sitt offensiva spel och gjorde ett starkt jobb defensivt.
Nu väntar det en match innan vi går på uppehåll och den är redan nu på lördag kl 13.00 hemma mot Gerdsken.

Startuppställningen:
Eskil