Sent avgörande mot Åsarp/Trädet

2021-06-23

Andra hemmamatchen och möte mot Åsarp Trädet – ett lag som precis som oss är nykomlingar i serien och har startat serien med två segrar. Ett riktigt jämn och svår match där vi till slut gick segrande och vann med 2-1.

Matchen startar vi på ett bra sätt med god kontroll defensivt,och vi fick till bra kombinationsspel som resulterade i några målchanser.
Gästerna skapade inte mycket i den första halvleken och vi hade ett bra positionsspel både defensivt och offensivt.
I den 22:a matchminuten så får Alex Klang bollen i straffområdet drar sig ner till kortlinjen och får iväg ett bra skott som deras målvakt inte kunde hålla och lämnade en retur och där dyker Anton Engelbrektsson upp och stöter in 1-0. Ett påpassligt mål från Anton.
Vi fortsätter att spela bra fotboll med bra tålamod och vi kombinerar oss fram till bra lägen utan att få gjort 2-0.
I den 32:a matchminuten så nickar Elias bollen i insidan stolpen efter en hörna från Haidar.

Rickard får två bra lägen att sätta dit bollen, ett läge kommer efter ett kombinationsspel, och ett läge är efter en hörna. På båda lägena är det oerhört nära att ledningen utökas men det vill sig inte där och då och vi går till pausvilan med en 1-0 ledning.
Vi gör en riktigt bra första halvlek och borde ha lett matchen med 3-0, så känslan inför den andra halvleken är positiv.

Den andra halvleken så börjar gästerna sätta högre press och vi blev till en början i halvleken lite låga och baktunga.
Å/T skapade några målchanser och hade momentum i matchen där och då.
I den 58:e matchminuten så kvitterade Å/T efter ett inlägg från deras högerkant, vi får inte bort bollen efter inlägget och Å/T spelaren nickar bollen över comebackande Eskil i mål och det är 1-1.
Kvitteringen kom logiskt i matchen då Å/T hade tagit över momentum i matchen.

Vi gjorde lite justeringar i våra formationer vilket gjorde att vi kom högre upp i planen och fick tag i matchen igen. I den 82:a matchminuten så hittar Anton en djupledsboll på Richard, där till synes att målvakten skulle ta hand om bollen, men Rickard ville annat och kom före målvakten och blir fälld med straff som följd.
Straffen tar Haidar om på bästa sätt och vi är i ledningen igen med 2–1.

Efter det så satsade givetvis Å/T på att kvittera och flyttade upp en del spelare och det innebär också att de öppnar upp sig defensivt och vi skapar några riktigt bra omställningar som kunde resulterat i ett ytterligare mål.
I ett av dessa omställningar så hittar inbytte Lukas en perfekt boll på Alex K som kommer fri med målvakten men tyvärr så sätter Alex avslutet i ribban, och matchen slutar med en seger 2-1.
Oerhört skönt att vinna denna match då Å/T är ett bra lag och kommer ta sina poäng.

Matchen har två olika karaktärer. Under den första halvleken så spelar vi en riktigt bra och fin fotboll som kunde resulterat i en större ledning, och den andra halvleken så tar Å/T över matchen och skapar några bra målchanser. Det känns därför extra gött att kunna vinna dessa matcher som är jämna.

Idag så gör vi en riktigt bra kämpa match med en härlig inställning. Extra plus idag till vår backlinje som är följsamma och resoluta i sitt försvarsspel samt att Anton gör en bra match i sin forwardsroll.

Laguppställning
Eskil