Tredje raka segern efter vinst mot Trollhättan

2021-06-20

Nykomlingsmötet borta mot Trollhättan Bois slutade med HAIF-seger med 2-0 och därmed tog vi vår tredje raka seger i div 3.

BoIS har börjat med en förlust och ett kryss, så vi var förberedda på att de skulle kriga för att ta första segern.
Vi börjar med att ligga samlat i våra positioner och lät BoIS ha mycket boll i deras uppspelsfas utan att de skapar några farliga målchanser.
Vår backlinje stod emot bra och kunde relativt enkelt hantera BoIS anfallsspel.

Det är en svårspelad plan och vi fick inte till vårt kombinationsspel som vi önskar offensivt, och vi stod upp och tog kampen på ett mycket bra sätt.
Det var mycket kamp i matchen, och i den 30 matchminuten så löper Momo med upp i anfall och sätter ett perfekt inlägg till Alex Klang som nickar och deras målvakt gör en bra räddning nere vid stolproten.
Ett annat läge är när Rickard får en bra djupledsboll och tar sig in i straffområdet och blir fälld, tyvärr så tyckte inte domaren detta utan hon lät spelet gå vidare.
Vi har bra kontroll på matchen, där Bois söker mycket spel på vänsteryttern i deras anfallsspel, där Momo ligger nära honom och deras anfallsspel mynnar inte ut i några större farligheter.
Det är som sagt mycket kamp det skapas inte mycket målchanser åt något håll, det är svårt att få till något bra kombinationsspel och det är mållöst i paus.

Den andra halvleken är snarlik den första halvleken och vi ligger tätt och samlat i vårt försvarsspel och vi gör det svårt för BoIS att skapa några riktigt farliga målchanser.
De halvchanser BoIS har tar Simon hand om på bästa sätt.
Känslan i matchen är att vi är trygga och stabila i vårt defensiva spel och vi väntar på att få till några farliga målchanser offensivt.
I den 71:a matchminuten så har vi en hörna som Haidar sätter in i boxen och bollen studsar fram och tillbaka och till slut så kommer bollen precis utanför straffområdet och där står Pablo och drar till bollen på volley rätt upp i nättaket och det är 0-1. Ett fantastiskt mål och bra tekniskt gjort av Pablo.

Efter målet så trycker BoIS på för att få till en kvittering, men vi ligger fortsatt bra i positionsspelet och gör det svårt för BoIS.

BoIS lyckas skapa några halvlägen som inte resulterade i mål. Den farligaste målchansen som hemmalaget har är i 90:e matchminuten där det kommer ett inspel från BoIS vänsterkant och deras forward kommer före Simon, bra för oss är att avslutet går över.

I den 91:a matchminuten så får vi en frispark fem meter in på BoIS planhalva och den tar Haidar om och sätter en perfekt frispark in i boxen där Lukas vinner sin duell och nickar in 0-2.
Viktigt mål då vi stänger matchen.

Idag så kommer vi inte riktigt upp i vår nivå offensivt, men vi är trygga i vårt defensiva spel och motståndarna har svårt att skapa några farliga målchanser.
Idag så gör alla en riktigt bra kämpamatch, och bäst var mittbackarna PW, Hedlund och den evigt unge Pablo.
Kul att Simon kommer in och spelar ett bra målvaktsspel. Det visar att vi har en bra bredd i truppen.

Laguppställning:
Momo