Tungt i Vänersborg

2021-06-15

Ny träningsmatch igår kväll mot Vänersborgs IF på fina Vänersvallen. Ett Vänersborg som slutade trea i sin div 3 serie förra året.

Startelva:

• Nyqvist
  • Jonna
  • Lollo
  • Maja
  • Tindra (K)
  • Snis
  • Jäger
  • Hibell
  • Noord
  • Thea
  • Lina

Bänk: Tindra S, Anglid, Ella, Emma, Filippa

Första halvlek:

Vi startar riktigt dåligt med spelet och ingenting stämmer. Milt beskrivet…. VIF sätter press och är bättre över hela planen. 1-0 kommer redan i 4’. 2-0 några minuter senare, 3-0 i den 10’…… Kalldusch, ridå…. Ja vad säger man mer….
4-0 och 5-0 kommer också innan halvleken äntligen tar slut. Totalt mörker….. Dock har vi några omställningar som resulterar i en träffad stolpe, ett friläge framför mål. Nog om denna halvlek….

I Pausen var det förstås besvikelse från både oss tränare och spelare. Efter en genomgång av oss ledare i hopp om att ”väcka” tjejerna så fick truppen prata ihop sig internt. Spelarna bestämde sig för att nu var det dags att komma in i matchen och gå ut och vinna andra halvlek.

Andra halvlek:

Ser ut som vi kommer ut som ett nytt lag! Vi ändrar även i spelformation.. Otrolig skillnad mot första. Nu är vi med i matchen igen… Starkt gjort av tjejerna att komma tillbaka efter kallduschen i första. Vi skapar chanser och VIF är knappt över mitten under dessa 45 min. 5-1 kommer genom Anglid som får på ett välplacerat hårt skott i målvaktens bortre i minut 52… Grymt snyggt. Vi fortsätter att ösa på…. 5-2 kommer på straff efter att Ella blivit fälld. Anglid förvaltar den väl och 5-2. 5-3 gör Ella i den 89’ min. Närmare än så kommer vi inte…. Men en riktigt bra halvlek där vi har total dominans.

Summeringen lyder som följer…… En fantastiskt dålig första halvlek med total kollaps, men en lika fantastiskt bra andra halvlek. Otroligt starkt av spelarna att komma tillbaka på det sättet de gjorde. All respekt till tjejerna för detta. Sett till chanser hade oavgjort varit rättvist….