Referat MIF-HAIF

2021-06-09

Ny träningsmatch mot Munkedals IF div 3-lag på bortaplan under tisdagskvällen. Vi åkte denna gång med till stora delar ett div 4-lag då vi hade mycket bortfall pga skador samt skolaktiviteter, 14 spelare fick vi ihop. Fina yttre förhållanden på Munkedals IP denna kväll, sol och fin gräsplan.

Startelva:

• Nyqvist
  • Maja Jenny (K) Jonna
  • Snis
  • Lollo Hibell/Jäger Noord
  • Hanna/Thea

Bänk: Rojas, Emma, Stina

Första halvlek:

Vi startar väldigt passivt och blir rejält tillbakapressade långt ner på egen planhalva. MIF spelar fysiskt och vi blir nog ännu mer passiva av detta. Vi får inte alls till den nivå och kvalitet vi brukar och vill ha….. Men trots detta så kommer vi runt några gånger via Lollo på höger yttermitt, några chanser får vi på detta sätt. Men spelet däremellan funkar inte alls…. Vi vinner få dueller och har problem att etablera ett eget spel. MIF har några halvchanser som vi reder ut. Trots detta är det vi som tar ledningen när Lollo slår ett inlägg i den 28’, Thea är sist på bollen och 0-1 till oss. Kvitteringen kommer 10 min senare när Munkedals Johanna Lönngren kvitterar på ett långskott utifrån. Sett till vårt spel denna halvlek så går den inte till historien som en av våra bästa…..1-1 i halvlek

Andra halvlek:

Vi hämtar oss något bättre i vårt spel under denna halvlek. Men kommer fortsatt inte upp i nivå riktigt. Vi har några fina lägen när Noord kommer till avslut via sin vänsterkant. Bra avslut, men strax utanför målvakten bortre stolpe. Vi har ytterligare lägen att ta ledningen. Men det vill sig inte. Det är i stället MIF som i den 88’ lite snöpligt tar ledningen med 2–1 som också blir slutresultatet.

Besvikelse självklart efter vår prestation denna kväll. Med lite mer flyt denna kväll hade resultatet kunnat vara ett helt annat. Men faktum är att vi inte alls kommer upp i nivå denna match. Bara att glömma och lära oss av detta. Några extraplus idag till Jonna som är stabil från sin backplats.